Tuesday 3 April 2018

IMPRESSION TECHNIC IN ADVERTISING

Apakah "IMPRESSION"?

Impression (gambaran) dalam bahasa mudah adalah kekerapan pengiklanan  produk atau servis kepada pengguna atau pembeli. Fungsinya adalah untuk menetapkan berapa kerapkah iklan anda akan di tayangkan kepada pengguna atau pembeli.

Secara puratanya penggunaan "IMPRESSION" dalam pengiklanan adalah merujuk kepada kesesuaian masa yang ideal. contoh setiap 10-15 minit satu iklan akan di siarkan. Panjang durasi iklan tidak melebihi 0.5-2 minit.

Kita boleh lihat berapa kerapkah iklan di televisyen disiarkan dalam tempoh 1 jam siaran drama atau tv show. Maka disinilah kaedah penetapan "IMPRESSION" untuk iklan di televisyen berlaku.

Manakala, kaedah yang sama juga, digunakan oleh pengiklan di Youtube, Facebook, Blog, Bing, Google adword dan dsb.

Selain itu, pencipta permainan video mobil pula, mereka menukarkan kaedah iklan kepada  "WIN WIN SITUATION", dimana iklannya akan disiarkan dengan berkala dan syaratnya mesti ditonton  oleh pemain video game selama 20 saat durasi atau lebih. Tujuannya adalah untuk menarik perhatian pemain video game supaya melihat iklan tersebut. Kaedahnya adalah "IMPRESSION" berkala dengan menggunakan "SINGLE VIDEO ADS"dimana PENCIPTA mendapatkan keuntungan daripada iklan tersebut, manakala PENGIKLAN mendapatkan jumlah penonton dan PEMAIN pula mendapat kredit atau token untuk permainan tersebut.

No comments:

Post a Comment

My Income on Paypal

My Online income Masih terdapat orang yang takut akan scammer, itulah punya yang menyebabkan kita gagal dalam memperoleh pendapatan. So....